Bir Tarantino Filminde Erkekliği Yitirmenin 8 Korkunç Yöntemi



Uyarı 1: Bir Tarantino westerninde insanların ölmesi sizi müthiş şaşırtacaksa bu yazı sürpriz bozup beni daha da gıcık bir insan yapabilir.

Uyarı 2: Tarantino’nun o kadar zeki olmadığını ifşa eden bir yazıdır, kırılgan dünyanızda bu da birşeyleri bozuyordur  muhtemelen, özür diliyorum.

Uyarı 3: Yazıdaki ‘çok gey’ ifadelerinin hepsi ironi amaçlıdır, Tarantino’nun kastettiği şekliyle hiçbir zaman aşağılama ifadesi olarak kullanılmamalıdır. Gene neyi bozdum?

Uyarı 4: 8 yöntemden daha azı veya daha fazlası olabilir, oturup da saymayın. Başlık havalı olmuş ama değil mi?

Western filmlerinde arkadan vurulmanın anal seks anlamına geldiğini ve çok ağır hakaret içerdiğini ilk kimden duyduğunuzu anımsıyor musunuz? Tarantino geyiklerinin birinde olabilir mi? Ya da, filmlerde abuk subuk şeyler görmeyi huy edinmiş bir eleştirmenin teki yumurtlamıştır belki. Eleştirmenler süper kahraman kostümleriyle dünyayı kurtarmadıkları veya insan hakları komisyonlarındaki olağanüstü yoğun programlarından vakit bulabildikleri zamanlarda bazen film okuması gibi tuhaf şeyler yaparlar. Bunu da sizi aptal göstermek için yapmazlar. Yani bazen gıcığın teki çıkıp o çok sevdiğiniz filme ‘homofob’ damgası yapıştırdığında, birisi sevgilinize ‘ibne’ demiş gibi tırnak göstermenize gerek yoktur. Sinema dünyası tuhaftır, böyle şeyler olur.  

İğrenç ve karşı konulmaz erkeklik, aa tabancaymış!
Gelgelelim, Tarantino,  yaftalanmış herhangi bir etikete gocunacak bir yönetmen değil, tırnak göstermez, hatta eğlenir bile. Daha senaryoyu yazarken sizin onu neyle suçlayacağınızı bilir sanki.  Haylaz bir çocuk gibi büyüklerine meydan okuyarak yazması bugüne dek hepimizi eğlendirmişti. Ama bu kez iyice çirkinleşmiş. İğrenç Sekizli, şakanın dozunu fazla kaçırdığı için arkadaşları tarafından azarlanan, ama yiğitliğe toz kondurmamak için pis pis kıkırdamaya devam eden birinin eseri gibi. Tarantino’nun sekizinci filmi hakikaten iğrenç. Hateful Eighth. Tam da olması gereken şey belki. Bir westernden çok korku filmi. Çünkü baştan sona erkekliği kaybetme korkusunu dışavuran imgelerle dolu. “Hah,” der miydi Tarantino bunu duysa. “Filmde kendi korkularını görmüş bana yaftalıyor.” Seve seve bu tuzağa düşebilirim. Belki doğruluk payı da vardır.

Filmin ilk sahnelerinden birinde üst üste yığılmış cesetler var. Yan yana dizilmemişler nedense. Rastgele de yığılmamışlar. Odun istifi gibi. Bedensel korkunun en ezeli tasvirlerinden biri bu. Öldükten sonra bedeniniz üzerinde hiçbir kontrolünüzün kalmadığını cinsel göndermeleriyle birlikte anımsatan, en klasik korku imgelerinden biri. Sonradan Warren’in (Jackson) kösnül intikam yöntemlerini de öğrendiğimizde taşlar yerine oturuyor. Warren avladığı adamların cesetlerini sırf onları aşağılamak için bile öyle üst üste dizmiş olabilir.

Warren iç savaştan sonra siyahları avlamaya devam eden oğul Smithers’dan intikam alırken de onu çırılçıplak soyup dondurucu soğukta gezdiriyor (ölümden bir önceki aşamada Smithers’ın bedenindeki kontrolü elinden alıyor) sonra da koca aletini emdiriyor. Tarantino evreninde asıl işkence soğukta çıplak gezdirilmek değil, bir erkeğin başka bir erkeğe oral seks yapması olsa gerek ki baba Smithers (Dern) gerçekliği şüpheli hikayenin bu kısmında diğer kısmına kıyasla daha fazla dehşete kapılıp battaniyesini burnuna kadar çekiyor. Daha fazla anlatma! Tarantino’nun etme bulma dünyasına göre, Warren bir erkeğin ağzına verdiği için hadım edilmeyi çoktan hak etti. Hatta böyle bir şeyi akıl ettiği için bile hadım sayılır. Cezasını bulacak!

Biz kısa bir süreliğine General Smithers’a dönelim. Smithers film boyunca koltuğundan kalkmayan bir ihtiyar. Andropozlu (Tarantino tabiriyle erkeklik süresi dolmuş) her ihtiyar gibi huysuz. Etkisiz, iktidarsız, edilgen. Warren kışkırtıcı hikayesini anlatmayı bitirdikten sonra yanı başına bir tabanca bırakıyor. Ödünç erkeklik. Smithers bu ödünç erkekliği bile iki eliyle doğrultmayı başaramayacak. Sekiz kişi Minnie’nin dükkanında toplandığından bu yana ilk ölen o.

Dükkanda hiç kimsenin sağlam pabuç görünmediği ortada ama Joe Gage en şüphe uyandıranı. Bir kere isminde meymenet yok. (Soyadı Geyç okunuyor.) Günlük tutuyor. (Çok gey!) Noeli annesiyle geçirmeyi dünyanın en keyifli şeyi sayıyor. (Çok gey!) Diğer erkeklere kıyasla sinek kaydı tıraşlı. (Çok gey!) Bir de çıtkırıldım konuşuyor. O yüzden John Ruth’un (Russell) önlem amaçlı silah toplama operasyonunda ilk hedef Gage. Gage silahını teslim etmeye  (erkekliğinden tümüyle vazgeçmeye) yanaşmayınca arkasından sinsice yaklaşan Warren bıçağı gırtlağına dayıyor. Ay çok sinsisin Warren, arkadan yanaşacağına adam gibi yanaşsana! Bu mealde bir diyalog da var. Gage hemen havalı fularını çıkarıp boynuna doluyor, bir de saç atıyor.  

Bitmedi! Kahveye zehir koyduğundan şüphelenilen üç kişiden biri yine Gage, hatta zehir gibi çok gey (çok kalleş, çok arkadan sinsice) bir yöntem kullandığı için kesin o yapmıştır! Kendini Şerif sanan Mannix’e bıraksalar hemen vuracak onu. Bu soruşturmanın bir yerinde ortalık kızıştığında vurulacağını anlayan Gage ne yapıyor dersiniz? Bildiniz, arkasını dönüyor! Bir şekilde eceli geciktiriyor ama fırsat eline geçtiğinde, yine bildiniz, hedefi en yakın mesafeden bile vuramıyor! Geyler ateş de edemezler!

Biraz zamanda geriye gidelim mi? Yaşasın fleşbek! Argh, orada da manzara berbat. Bir erkeğe ait olamayacak kadar tatlış bir isme sahip Sweet Dave, herkesin vurulduğu bir ortamda, sırtından vahşice bıçaklanıyor. Ne talihsizlik! Erkek gibi vurulmak bile nasip olmadı adamcağıza! Önce göğsünden bıçaklandı diye boşuna yırtınmayın, buradan ‘önce Greedo ateş etti’ muhabbeti çıkmaz, üzgünüm. Sırttan vurulmayı anal sekse benzetenlerin dünyasında bilin bakalım sırttan bıçaklanmak, hem de üst üste, ne anlama gelir. Benim terbiyem el vermedi.

Aynı geri dönüşte tüm kadınların yerde kıvranırken tepelerinde dikilen bir erkek tarafından vurulmaları yeterince güçlü bir erk gösterisi değilmiş gibi ahıra sığınmaya çalışan Charly de çift horozlu bir silahla, horozun teki yetmez, madem iki erkek var ortada ikisi de kaldırılarak vuruluyor. Bacak arası ayak pozisyonunda!

Pozisyonlar mühim. John Ruth da hiç erkeksi biçimde ölmüyor. Daisy’nin üstünde oturur vaziyetteyken altında müstehcen biçimde beliriveren kısa ve küt namlulu bir silahla deşiliyor. Hadım edilişinin iyice vurgulanması gerek. Orasını kesmeye gerek yok, kol gibi bir şey de olur. Daisy kolundan sarkan bu eğreti fallik nesneyle en yakındaki silaha uzanmaya çalışıyor, çete liderliğine atanmışlığını erkekliğe tam adım atarak pekiştirecek. Husyelerinden (ve yine alttan) vurulan, hadım edilerek karmik cezasını bulan Warren’in silahı az önce ateşlenmemişti zaten. Daisy’nin erkekliğe adım adım yaklaşması onu daha da dehşet içinde bırakıyor. Bu adam ölmekten korkmuyor. (“Öleceğimiz kesin, ona şüphe yok.”) Bir kadın tarafından vurulmaktan korkuyor.

Ve filmin tam bir şiddet pornografisine dönüşen final sahnesi. Hadım Warren, silahı çok şükür hala ateş alan Mannix’le aynı yatakta, Daisy’i kelimenin tam anlamıyla kan ter içinde ipe çekiyorlar. Orgazmı andıran ahlamalar ohlamalar eşliğinde. Doruk noktasına eriştiklerinde (sahte erkekliğin ipini çektiklerinde) Mannix’in kafası huşu içinde Warren’in kasıklarına dayalı. Duvardaki bir şey, Daisy’nin sallanan bedeninde melek kanadını andıran bir görüntü oluşturuyor. Çok gey! 

Birbirlerine habire ibnelik (kalleşlik) yapan sekiz insanın 'çok eğlenceli' hikayesini izlediniz!

Şimdi izninizle gidip kusacağım.

Popüler Yayınlar