AYLIK JETON #3



Her ay kapanış jeneriğine ulaşmayı başardığım oyunlardan bahsediyorum.

1)  Grim Fandango - Remastered

Bir zamanlar PC’de oynayanların dilinden düşmezdi, meğerse ne kadar da eskimiş. İnternette çözüm videolarının ve kılavuzların o kadar da yaygın olmadığı bir dönemde müneccim olmayı gerektiren, mantıktan tamamen muaf, sürrealist bulmacalarına rağmen insanlar buna nasıl bayılabilmişler,hayret! Hatta belli ki adventure oyunların çölde vahaya dönüştüğü dönemi itibarıyla ona buldumcuk muamelesi yapılmış. Tüm o tantananın sebebini merak ettiğimden baştan sona bir kılavuz yardımıyla oynadım. Ölüler diyarındaki kara film esprilerinin hiçbirini anlamadım, diyaloglar hiçbir şey ifade etmedi, içim sıkıldı, afaganlar bastı, ama bitirdim. Tim Schaffer bunu yaparken kafası kıyakmış galiba. Katlanabildiysem Sly Cooper’ların müziklerini de yapan besteci Peter McConnell’ın Meksika tınılı caz müziği sayesindedir. 2/5

2)   Day of the Tentacle - Remastered

Hiç oynama fırsatı bulamadığım ama hep şanını işittiğim bir LucasArts / Tim Schaffer / Ron Gilbert  klasiği daha. Oyun yeni nesil konsola gıcır gıcır uyarlanmış. Seslendirmeler çoğu zaman diyaloglardan daha komik. Özellikle de yarı kaçık tıp öğrencisi Laverne’in psikopat kıkırdaması. Zaman yolculuğu ve çılgın bilim adamı esprilerine yüklenen oyunda klasik Maniac Mansion’ı da oyun içinde oyun olarak oynamak mümkün ama onu yenilememişler. Yükleme süresi yok gibi bir şey. Karakterlerden karaktere geçişler pürüzsüz. Yalnız save sistemindeki tuhaflık bir espri miydi çözemedim. Çünkü şu palet kadar floppy disklere kaydeder gibi çok uzun sürüyordu. Belki sonradan bir yamayla düzeltilmiştir. Vakit az, oyun çok. Kılavuz yardımıyla birkaç saatte bitirip pırıl pırıl bir platinum kupayı daha rafa ekledim. 3/5


3)   Fallout 4 Automatron (DLC)

Fallout 4’un ilk eklentisinde çorak topraklara korku salan robot saldırılarının ardındaki gizemi çözmemiz isteniyor. Ana hikayeyi bitirip de henüz 50. Seviyeye ulaşamayanlar için de uygun bir paket. Fazla uzun değil, haritanın büyük bölümünü açmışsanız 4-5 saatte bitiyor ve sadece tek bir yeni mekan sunuyor. Fallout’taki derbeder mekanlara ne kadar yeni denebilirse tabii. Tavsiyem Mechanist’in kimliğini ne yapıp edip öğrenmeniz yönünde. İlk karşılaşmanızda tetik parmağınızı gıdıklamak için elinden geleni ardına koymasa da onu öldürmeyin. Herkes hata yapabilir ve cellatlar iyi hikayeleri asla duyamazlar. 3/5

 

4)   Contrast

PS4’ün ilk çıkış günlerindeki bağımsızlardan. Karakterin gölgesini de oynadığınız ilginç bir mekaniği, gayet Avrupai bir atmosferi var. Ebeveynlerinin arasını hayali arkadaşıyla yapmaya çalışan küçük kızın hikayesindeki psikolojik zırvaları anlamaya çalışmadım. Oyunun aklımda kalan nesi var, neyinden etkilendim diye düşünüyorum, bulamıyorum. 2/5

5)   Knack

Sanki Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Sly Cooper ve Crash Bandicoot hiç yapılmamış! Birbirinden sevimsiz karakterleri yüzünden her iki üç platformda bir araya giren videoları hızlı geçtim. Küçükken çok sevimli olan Knack’in irileştikçe tam bir hırboya dönüşmesini unutmayacağım. Baştan sona aynı düşmanlar, manasızca zor ve anlamsız bosslar, rastgele koleksiyon nesneleri, tekrarlana tekrarlana artık anlamını yitirmiş beylik bir hikaye, zoraki duygusallık. Ucuz diye her oyuna atlamamak lazım. 1/5



BİTEMEYENLER (UNINSTALL KATEGORİSİ)

Dead Star: PSN Plus’ın aylık bedava oyunlarına bir haller oldu. Uzun zamandır kataloğa beş dakikadan fazla oynanabilen oyun koymuyorlar. Bu çok oyunculu ve sadece çevrimiçi oynanabilen savaş oyunu geçen ayki Galak-Z’ye benziyor, yani kontrol edemediğin bit kadar bir uzay gemisiyle her yönden fışkıran lazerlere karşı koymaya, üsleri ele geçirmeye çalışıyorsun.

Lumino City: Stop-mo tekniğine benzer bir teknikle yapılan bu iOS oyunu bir puzzle oyununda bulmacaları oyuncunun üzerine boca etmenin ne kadar vahim sonuçlar doğuracağının bariz bir örneği. Adım başı bulmaca, hatta adım atabilmek için de başka bir bulmaca çözmek gerekiyor. Yani onca emeğin hedefe ulaşmasını istememek gibi bir şey. Bir gitar melodisini ezberleyip doğru çalmamı isteyen hafıza oyununda havlu atıp kaçtım. 




  

Popüler Yayınlar